متصل کردن کارتخوان به نرم افزار هلو
نحوه برقرای ارتباط بین دستگاه پوز و هلو
راهنمای استفاده از امکان متصل کردن پوز به نرم افزار هلو
در نسخه های ۸ به بعد نرم افزار حسابداری هلو این امکان فراهم شده است که بتوان پوز را به سیستم حسابداری هلو نصب کرد. و در هنگام صدور فاکتور یا فشردن گزینه دریافت از طرف و با انتخاب گزینه ارسال به دستگاه کارت خوان مبلغ فاکتور به دستگاه کارتخوان جهت سهولت کار ارسال شود.
طریقه متصل کردن پوز به هلو چگونه است؟
این دستگاه دارای دو کابل مربوط به برق ، خط تلفن می باشد.
( درصورت درخواست از پشتیبانی کابل مربوط به کامپیوتر تحویل داده می شود)
نحوه ایجاد حساب بانکی در هلو :
منوی امکانات / اطلاعات پایه / افتتاح حساب و نهایت انتخاب حساب متصل به پوز
با کلیک بر روی دکمه افتتاح حساب فرم معرفی حساب بانکی نمایش داده می شود در این قسمت نام بانک مربوطه و سایر اطلاعات را وارد نمایید.
سپس گزینه حساب متصل به کارت خوان انتخاب در صورتی که این گزینه را برای حساب مورد نظر فعال نکنید در فرم امور مالی گزینه کارت خوان نمایش داده نخواهد شد.
در قسمت کارمزد باید درصدی از مبلغ کل که بانک به عنوان کارمزد دریافت می کند وارد شود
توجه :
درصد و سقف کارمزد توسط بانک به شما اعلام می شود بعنوان مثال اعلام می شود تا سقف ۱۰۰۰۰۰۰ریال ۱درصد کارمزد
در قسمت سر فصل کارمزد باید سر فصل مرتبط با کارمزد که در هر بار خرید توسط دستگاه کارت خوان به عنوان هزینه کارمزد از
حساب شما کسر می شود را مشخص نمایید این سر فصل باید از سر فصل هزینه انتخاب شود
در قسمت سریال دستگاه باید شماره دستگاه کارت خوان که در قسمت پشت آن درج شده است را وارد نمایید
پس از درج اطلاعات مذکور دکمه تایید را کلیک نموده و از فرم خارج شوید
اطلاعات مورد نظر در برنامه ثبت می شود ودر هر قسمت از برنامه که مبلغی را از مشتری دریافت می کنید می توانید با استفاده از
دستگاه کارت خوان مبلغ را از حساب عابر بانک مشتری پرداخت کرده و به طور خودکار به حساب خود منتقل نمایید عابر بانک مشتری
می توانید در هر بانک متصل به شبکه شتاب باشد اما شما باید حتما حساب بانکی خود را در نرم افزار معرفی و انتخاب نمایید
به هنگام استفاده از این دستگاه ها یک بار باید مبلغ توسط دستگاه کارت خوان در حساب بانکی فروشگاه اعمال شود
و یک بار مبلغ در برنامه اعمال شود.
به مثال زیر توجه کنید.
عملیات مرتبط به کالا/صدور فاکتور/فروش
آقای احمدی ۳۰عدد ضد زنگ به قیمت ۲۱۵۰۰۰ریال خریداری نموده است مبلغ کل فاکتور ۶۴۵۰۰۰۰ ریال می باشد.
که مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال را به طور نقدی پرداخت کرده و مابقی را عابر بانک خود پرداخت می کند.
پس از تایید فاکتور فرم امور مالی نمایش داده می شود که مقابل گزینه کارت خوان حساب بانک ملی را انتخاب نمایید.
مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال را مقابل نقد و مابقی را مقابل گزینه کارت خوان وارد نمایید.
با کلیک بر روی دکمه تایید فاکتور و سند آن در برنامه ثبت خواهد شد.
پس از ثبت فاکتور از مسیر گزارشات/حسابداری / گزارش اسناد با انتخاب شماره سند مربوطه می توانید گزارش مورد نظر را مشاهده نمایید.
آقای احمدی مبلغ ۳۴۵۰۰۰۰ ریال را از عابر بانک خود پرداخت کرده است که به موجب آن حساب بانکی ملی که به عنوان حساب متصل به کارت تعریف کرده بودیم بدهکار شده است .و برای مابقی که ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد و بصورت نقدی پرداخت شده است صندوق بدهکار شده است.
نحوه محاسبه کارمز به این صورت است که :
درصد تعیین شده توسط بانک ( مثلا ۱%) از مبلغ سقف به عنوان کارمز کسر می شود.
پس از ثبت فاکتور کافی است مشتری کارت را کشیده .و رمز را وارد نموده تا انتقال وجه از حساب مشتری به حساب بانکی فروشگاه انجام پذیرد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمدید پشتیبانی نرم افزار هلو
پیغام فعال سازی در سرور به درستی انجام نشده است هلو
تغییر نوع جستجو در هلو
سامانه مؤدیان مالیاتی ۱۴۰۲؛ همهی آنچیزی که باید بدانید
تغییر مسیر پیش فرض بک آپ در هلو
تعریف نام کاربر و پسورد در ورود به نرم افزار هلو
23 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی
درخواست کابل رابط بین دستگاه posولب تاب
سلام بزرگوار این و از پشتیبان دستگاه کارتخوان دریافت کنید از طریق شماره درج شده روی دستگاه پوزتون می تونید درخواست کنید موفق باشید
با سلام
من تمامی مراحل رو طی کردم به غیر ثبت کارمزد و عددی روی دستگاه pos نمیاره متاسفانه ایا مشکل از تنظیمات کارمزد است؟؟
سلام لطفا ابتدا تنظیمات دستگاه کارتخوان را از پشتیبانی بخواهید حضوری تشریف بیارن انجام بدن سپس نرم افزار هلو را تنظیم بفرمایید
ببخشید با هر دستگاهی میشه متصل شد. من پشتیبان به پرداخت ملت هستم
سلام بله می تونید
سلام
ببخشید من تمامی مراحل رو رفتم اما موقع درخواست به ازای تراکنش خطا میده و هیچ مبلغی روی دستگاه نمیاد
سلام لطفا با پشتیبان دستگاه پوزتون درخواست کنید دستگاهتون رو براتون برنامه ریزی کنن و از طریق نرم افزار تست اتصال از ارتباط کامپیوتر با دستگاه پوز مطئم شوند
با سلام
بنده دستگاه سامان کیش دارم و نرم افزار هلو و عملیات پی سی پوز هم انجام داده بودم و خیلی راحت انجام میدادم به یکباره دیگه عدد روی کارت خوان انتقال پیدا نمیکنه و بعد از ارسال عدد به روی کارت خوان روی دستگاه مینویسه خطا در ارسال اطلاعات
به پشتیبان کارت خوان تماس گرفتم و اومد گفت مشکل از نرم افزاره با کارشناس های مای هلو تماس گرفتم و از طریق نرم افزار anu desk به دستگاه وصل شدن و تنظیماتش رو درست کردن
ولی همچنان بعد از ارسال اطلاعات روی کارت خوان میزنه خطا در ارسال اطلاعات
میخواستم اگه میشه راهنماییم کنین
سلام اگر ریموت شدن و سیستم هلو رو بررسی کردن نباید مشکلی داشته باشه نرم افزار با یه کابل دیگه و در پورت های دیگر تست کنید
با سلام من پشتیبان سامان کیش هستم
من قبلا از طریق فعال کردن پروتکل اتصال به رایانه روی پوز قابلیت pctopos رو روی کارتخوان و نرم افزار هلو فعال می کردیم و هیچ مشکلی هم نبود ولی از وقتی که شرکت طرفه نگار و برنامه هلو با سیستم جدید سامان (ssp1126) داره کار میکنه متاسفانه حتما باید از طریق ریموت بیان روی سیستم مشتری و یه سری کارها رو انجام بدن تا مشکل حل بشه
مشکلی هم که هست بعد از ارسال مبلغ از روی نرم افزار پیغام خطا در دریافت خرید شناسه دار روی نرم افزار نمایان میشه و نمی تونه عملیات PC to pos رو انجام داده ممنون میشم راهنمایی کنید
لازم به ذکرم هست که این پروتکل روی نرم افزارهای دیگه(سایر شرکت های نرم افزاری ) بخوبی کار میکنه و هیچ مشکلی نداره
سلام
در نسخه های جدید نرم افزار هلو به راحتی می توانید این امکان را فعالسازی نمایید لطفا نسخه خود را به روز نمایید
سلام جناب، زمان زدن فاکتور و حساب مبلغ، با کنترل i مبلغ فاکتور مستقیم رو دستگاه پوز میرفت…
هلو رو اپدیت کردیم و الان با طی همین مراحل ارور میزنه ک« پورت انتخابی نامعتبر، لطفا تنظیمات پوز بانکی را بررسی کنید»
ما هر کاری تونستیم کردیم ولی این مشکل رفع نشد
شما راه حلی ندارین؟
سلام اگر تنظیمات نرم افزار هلو طبق قبل هست لطفا با پشتیبان دستگاه پوز تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی نمایند و یا از طریق تماس با ما در واتس آپ در ارتباط باشید تا مورد رو بررسی کنیم
سلام وقت بخیر تمام تنظیمات رو انجام دادم ولب مینویسه سریال دستگاه صحیح نمی باشد با پشتیبان ایران کیش تماس گرفتم و گفتن سریال رو صحیح وارد کردین مشکل از چیه ؟ نسخه هلو هم بروز هست
با سلام
از پشتیبان دستگاه کارتخوان بخواهید مراجعه حضوری نموده و از صحت اتصال پوز با سیستم اطمینان کامل داشته باشند معمولا مشکل اصلی عدم ارتباط پوز با سیستم می باشد
سلام عرض شد من تا الان بعد از سه ماه وکلیه کارشناسان هلو وبانک را اوردم متاسفانه نتونستن یه کارت خوان را به نرم افزار وصل کنند ترا به خدا اگر شما توانایی این کار رو دارید من حاضرم هر چقدر بفرمایید هزینه کنم این مشکل حل بشه
سلام درنظر داشته باشید نرم افزار هلو برخی از دستگاه پوز به عنوان مثال سداد رو پشتیبانی نمی کند و ارتباط نمیگیرد
سلام
آیا امکان این هستش که پیامک های بانکی (sms)
هم برامون ارسال بشه.
سلام لطفا واضح تر و مختصر توضیح دهید
سلام
نرم افزار هلو کارتخوان های پاسارگاد رو هم پشتیبانی میکنه؟
سلام
لطفا با پشتیبان دستگاه کارتخوان خود در ارتباط باشید
موفق باشید