گزارش فصلی دارائی در نرم افزار حسابداری هلو
به دنبال تغییرات اداره مالیات برای گزارش فصلی دارائی، در نرم افزار هلو نیز این تغییرات اعمال شد.
تغییرات شامل موارد زیر می باشد :
به دنبال تغییرات اداره مالیات برای گزارش فصلی دارائی، در نرم افزار هلو نیز این تغییرات اعمال شد. تغییرات شامل موارد زیر می باشد :
۱- قبلا در خروجی فصلی دارائی افرادی که شامل چند فاکتور بودند. در یک سطر ثبت می شد ولی در نسخه جدید فاکتورها تفکیک شده و جدا از هم می باشند .
۲- معاملاتی که کمتر از حدنصاب بودند قبلا کمتر از ۱۰ درصد بود که اکنون به کمتر از ۵ درصد تغییر کرده است.
۳- برای کالاها نوع سرفصل گزارش فصلی دارائی در فرم کالا اضافه شده است :
به طور مثال اگر در فاکتور یک نوع کالا وارد شود در خروجی گزارش فصلی کد متناظر با آن وارد می شود.
ولی اگر چند نوع کالا در فاکتور وارد (ttms) شده باشد .کد متناظر با نوع سایر وارد می شود .
۴- امکان نمایش اسناد حسابداری ثبت شده در گزارش:
برخی افراد پیش دریافت و پیش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سیستم خود را .در سند دستی وارد می کنند.
و صرفا مالیات و عوارض سیستم آنها فقط شامل خرید و فروش نمی باشد .
بنابراین نیاز دارند که مالیات و عوارض اسناد حسابداری آنها نیز در گزارش فصلی دارائی محاسبه گردد.
در نرم افزار هلو در صدور سند حسابداری و اصلاح سند ورود اطلاعات فصلی دارائی اضافه شده است . که در ادامه توضیح خواهیم داد.
ورود اطلاعات فصلی دارائی در فرم صدور سند .
با فعال کردن گزینه ” نمایش فرم اطلاعات فصلی دارائی (مالیات بر ارزش افزوده)” در راست کلیک فرم سند حسابداری که به صورت پیش فرض فعال می باشد. بعد از تایید سند، فرم ورود اطلاعات به صورت اتوماتیک باز می شود.
همانطور که می دانید در فاکتور خرید پیش پرداخت و در فاکتورهای فروش پیش دریافت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مد نظر می باشد.
پس بنابراین برای سرفصل ها متناسب با نوع مالیات و عوارض می توان نوع گزارش را خرید /فروش انتخاب کرد .
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید حتما باید نوع گزارش، طرف حساب و مالیات و عوارض وارد شود.وارد کردن شماره فاکتور اختیاری می باشد.
در این فرم نحوه ورود مالیات و عوارض به دو روش. “انتخاب سطرهای مالیات و عوارض متناظر در سند انتخابی” و “ورود مبالغ مالیات و عوارض به صورت دستی” می باشد .
که در روش اول با انتخاب نوع گزارش مالیات و عوارضی که در سطرهای سند ثبت شده نمایش داده می شود .و در روش دوم به صورت دستی می توان مالیات و عوارض وارد کرد .
کاربر می تواند با توجه به نیاز کاری خود نوع دستی و یا انتخابی را انتخاب کند .
در فرم اصلاح سند نیز روال به این صورت می باشد و می توان اصلاحات لازم را در سند انجام داد و یا اطلاعات مالیات و عوارض سند را وارد کرد.
در گزارش فصلی دارائی نیز با فعال کردن گزینه “در نظر گرفتن اسناد حسابداری” درفرم ورود اطلاعات(گزینه اصلاح کد شهر/استان) تب اطلاعات مالیاتی فعال می شود.
و می توان برای اسنادی که اطلاعات مالیات و عوارض در نظر گرفته نشده را ثبت کرد و یا برخی اسناد خود را اصلاح کرد.
در این فرم با انتخاب سرفصل هایی که اسناد حسابداری آنها ثبت شده اطلاعات سطرهای سند در فرم ورود اطلاعات لود می شود .
و می توان تغییرات لازم را انجام داد. در این فرم می توان فیلترهایی بر اساس تاریخ اسناد، شماره اسناد و نمایش اسناد انجام داد.
در فاکتورهای خرید و فروش امکانی جهت اضافه کردن سایر عوارض اضافه شده است. که علاوه بر مالیات و عوارض فاکتور به دلخواه می توان سایر عوارض را وارد کرد. که فقط در گزارشات فصلی کاربرد دارد .
گزینه های مشمول بند(الف و ب) و کشور حذف شده اند . ttms توجه : در فایل جدید برای تهیه گزارش فصلی دارائی با انتخاب گزینه تهیه گزارش/ گزارش فصلی، پیش نمایش آن به صورت زیر نمایش داده می شود.
که ستون سند حسابداری در آن اضافه شده است.
اسنادی که به صورت دستی ثبت شده اند در این ستون ضربدر می خورد . خروجی ttms در خروجی نیز اسناد حسابداری دستی در خرید و فروش لحاظ می شوند .
دیدگاهتان را بنویسید